W tegorocznej edycji badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez wydawnictwo Reader"s Digest zbadano zaufanie Europejczyków do instytucji. Polacy na drugim miejscu, tuż po małżeństwie, ufają internetowi - aż 60 proc. rodaków wierzy w treści zamieszczane w sieci. Mimo, że poziom zaufania Polaków do instytucji internetu systematycznie spada (w roku 2010 wynosił 72 proc.) utrzymuje się on wciąż na bardzo wysokim poziomie. Oprócz Polski, w Europie jeszcze Czesi, Węgrzy, Rumuni i Holendrzy ufają internetowi na podobnie wysokim poziomie. Średnia europejska wynosi 48 proc.
Więcej na ten temat
-
Prawie co czwarty Amerykanin nie widzi żadnego problemu w tym, by jednocześnie uprawiać seks i... surfować w internecie.
Zaufanie do internetu wśród polskich respondentów deklarują głównie single. W Polsce popularność tej instytucji jest większa niż banków, Unii Europejskiej, a nawet Kościoła! Najmniejsze zaufanie do internetu wśród Europejczyków wykazują Niemcy. Zaufanie do internetu w badaniu ETB jest wyraźnie odwrotnością zasięgu tego medium. Polska, choć szybko goni kraje najwyżej rozwinięte, wciąż pod względem odsetka internautów pozostaje daleko w tyle za Europą Zachodnią, gdzie zaufanie do sieci jest z wyjątkiem Holendrów dużo mniejsze niż u nas.
Więcej na ten temat
-
Japońska policja zatrzymała podejrzanego o zabójstwo kobiety właściciela internetowego portalu, poświęconego sposobom popełniania samobójstwa.
Niewykluczone także, iż Polacy w większym stopniu niż inne nacje ufają internetowi, a także dziennikarzom, ponieważ mniej ufają innym instytucjom. Oznacza to, że w naszym kraju media pełnią ważniejszą niż w pozostałych krajach europejskich funkcję społecznej kontroli nad poczynaniami państwa i innych organizacji. Stąd większe do nich zaufanie - komentuje wyniki profesor Janusz Czapiński, psycholog społeczny.
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader"s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.
Więcej na ten temat
-
- Żyjemy w kapitalistycznym społeczeństwie. Dlaczego nie miałabym skapitalizować swojego dziewictwa? - pyta w rozmowie z "New York Daily News" 22-letnia Natalie Dylan. Retorycznie?
Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - jedenasta już edycja badania - została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja i Węgry oraz po raz pierwszy Chorwacja i Słowenia. Wzięło w niej udział 33 005 respondentów.
Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpień - październik 2010 r. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader"s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.
ródło informacji: materiały prasowe
var nsix_params = new Object();nsix_params.fcolor = "#0000FF";nsix_params.max_ad_cnt = 4;nsix_params.adareas = ["article"];nsix_params.positive = [".articleText"];nsix_params.cutoff = ["#newsAddContent", ".embed"];document.write(""); if(INTPL("isAd","news_dol_belka"))document.write(unescape("%3Cdiv%20class%3D%22advertisement%20news_dol_belka%22 style=%22float:left;padding-bottom:10px;%22%3E"));INTPL("insertAd","news_dol_belka");if(INTPL("isAd","news_dol_belka"))document.write(unescape("%3C%2Fdiv%3E"));Oceń artykuł:- 80%
- 20%
* pola wymagane.
INTERIA.PL gwarantuje, iż adresy nadawcy i odbiorcy nie są przez INTERIA.PL zbierane ani przetwarzane. Służą wyłącznie do jednorazowego wysłania wiadomości.
jQuery(document).ready( function () { if(jQuery(".adSense").find("iframe").length !== 0) { jQuery(".adSense").show(); } }); Zobacz również- Czy rzeczywiście warto tyle płacić?Często pozornie drobna różnica może sprawić, że konsument zacznie się wahać.
- Gra w czerwoneKusi smakiem, barwą i zapachem. Okazuje się, że ma do zaoferowania znacznie
więcej »(17 zdjęć)
więcej »(55 zdjęć)
Najbardziej stylowa
Magdalena Cielecka została wybrana Najbardziej Stylową...
Lekkostrawne grillowanie
W Polsce grillujemy dopiero od kilku lat. Zazwyczaj tanią...
Brak żelaza
Tracimy je podczas miesiączek. Bywamy wtedy rozdrażnione...
- Ford Mustang" class="photo" />
Ford Mustang
Moc: 239 kW / 325 KM
34 000 km
Kabriolet - Audi A4 Allroad 2.0 TDI" class="photo" />
Audi A4 Allroad 2.0 TDI
Dach panoramiczny
Czujniki parkowania, elektryczne szyby, filtr cząstek stałych, napęd na cztery koła. - BMW M5" class="photo" /> talizmany
BMW M5
Moc: 400 KM
Skórzana tapicerka, układ ESP, reflektory ksenonowe, czujniki parkowania.
(3)
~ZZZTAKIE BZDURY WYPISUJĄ ,ŻE NIE WIADOMO CZY ŚMIAĆ SIĘ , CZY PŁAKAĆ.
- (1)
~Pregodnemu zaufania medium.
~Wa
»»
- 1. komentarzy: 78
- 2. komentarzy: 16
- 3. komentarzy: 6
- 4. komentarzy: 3
- 5. komentarzy: 2
- 1. +98% / -2% Ocen: 51
- 2. +97% / -3% Ocen: 34
- 3. +97% / -3% Ocen: 87
- 4. +96% / -4% Ocen: 57
- 5. +96% / -4% Ocen: 23 INTPL("insertAd","belka_stopka");Informacje dodatkowe
Wszystkie prawa zastrzeżone. Korzystanie z portalu oznacza akceptację . Copyright © 1999-2011 INTERIA.PL S.A.
/* *//* */if(document.getElementById("ad_header1")){document.getElementById("ad_header1").style.width="auto";}INTPL("insertAd","stat_1");Źródło: http://facet.interia.pl/news/ufamy-internetowi-bardziej-niz-kosciolowi,1651357
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz